jueves, 7 de mayo de 2009

FUNDAMENTOS DEL JUEGO

ejercicios

 

Team Tactics: Center Back goes to pivot right position

Center Back goes to pivot right position




Description
Pass CB4 naar LB3, pass LW1,pass LB3,pass PP6 who throws at the goal with a dive shot..
Alternatives :

·  First chance to throw at the goal is for the LB3 with jump- or centershot.

·  NEVER try to feint and try to get past the defender : it takes the space in the center !!

Abbreviations Used:

left wing player :
LW (1)

pivot player : PP (6)

right wing player : RW (2)

left back court player : LB (3)

center back court player : CB (4)

right back court player : RB (5)

Technical points

·  LB3 'brings'the ball to LW1, moves backward and forward again, only then he receives the ball.

·  PP6 gets the ball when in motion.




Description
Pass CB4 naar LB3, pass LW1,pass LB3,pass to CB4 who throws at the goal with a dive shot.


Alternatives :

·  Goalshot of the LB3

·  Pass to PP6 : goalshot
When LW1 passes to LB3 the CB4 sprints to pivot position right.
LB3 full pressure on defender 2.

Technical Points:

·  When LW1 passes to LB3 the CB4 sprints to pivot position right.

·  Timing is very important !!

·  CB4 sprint and immediately ready to catch the ball in motion.



Description
Pass CB4 naar LB3, pass LW1,pass LB3,pass to RB4, pass to CB4 who throws at the goal with a dive shot.

Alternatives :

·  Goalshot of the LB3

·  Pass to PP6 : goalshot

·  Pass CB4 : goalshot

·  Pass to RB5 : goalshot

When LW1 passes to LB3 the CB4 sprints to pivot position right. LB3 full pressure on defender 2.




Technical Points

·  When LW1 passes to LB3 the CB4 sprints to pivot position right.

·  Timing is very important !!

·  CB4 sprint and immediately ready to catch the ball in motion.





Description
Pass CB4 naar LB3, pass LW1,pass LB3,pass to RB4, pass
to PP6 who throws at the goal with a dive shot.

When LW1 passes to LB3 the CB4 sprints to pivot position right.
LB3 full pressure on defender 2.

Alternatives :

·  Goalshot of the LB3

·  Pass to PP6 : goalshot

·  Pass CB4 : goalshot

·  Pass to RB5 : goalshot
Technical Points

·  When LW1 passes to LB3 the CB4 sprints to pivot position right.

·  Timing is very important !!

·  CB4 sprint and immediately ready to catch the ball in motion.




Description
Pass CB4 naar LB3, pass LW1,pass LB3,pass to RB4, pass to CB4, pass to RW2 who throws at the goal with a dive shot.

·  When LW1 passes to LB3 the CB4 sprints to pivot position right.

·  Timing is very important !!

Alternatives :

·  Goalshot of the LB3

·  Pass to PP6 : goalshot

·  Pass CB4 : goalshot

·  Pass to RB5 : goalshot


Technical Points

·  When LW1 passes to LB3 the CB4 sprints to pivot position right.

·  Timing is very important !!

·  CB4 sprint and immediately ready to catch the ball in motion.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CARACTERÍSTICAS DEL JUEGO APLICADO

CARACTERÍSTICAS DEL JUEGO APLICADO:
Algunas de las características que identifican y diferencian al juego aplicado (juego
dirigido) de otros niveles de juego más simples (tarea jugada) son:
· Pretende desarrollar conductas - intenciones de juego, y habilidades técnicas específicas,
dentro del contexto global del juego (entendiendo como tal, la lógica interna de la
comunicación motriz del balonmano).
· Es la manifestación más significativa del juego (juego puro)
· Existe un objetivo común claro de cooperación - oposición
· En su lógica interna se deben proponer conductas - intenciones de juego en contraste
(desmarque - marcaje).
· El juego debe tener objetivos para atacantes y defensores (Dignificar roles y subroles de
atacantes y defensores). Ejemplo:
à Equipo A: ... 10 pases + 8 interceptaciones = 18 puntos
à Equipo B: ... 8 pases + 4 interceptaciones = 12 puntos
· Suelen tener un Código de Comunicación motriz más complejo. Ejemplo:
à Se puede pasar hacia adelante y no hacia atrás
à Se puede progresar botando hacia adelante pero no hacia atr
Suelen tener una Red de Comunicación con muchos elementos en el entorno espacial.
Ejemplo:
à Número de compañeros
à Número de oponentes
à Número de balones
à Areas o espacios limitados o condicionados
à Interposiciones móviles (jugadores que se desplazan por el espacio, ...)
à Interposiciones estáticas (objetos que dificultan desplazamientos en espacio)
· Diferentes grados de exigencia de la capacidad perceptiva visual (Atención a varios
elementos del entorno).
· Diferentes niveles de dificultad en la memorización de consignas. Complejidad del
código de comunicación (número y complejidad de las consignas a recordar).